Vásárlást segítő információk

Ingyenes szállítás

50.000 Ft rendelési összeg

felett ingyen szállítunk!

Szállítási határidők

Alap esetben 3-5 munkanapos határidővel szállítunk, kivéve
   5 méteres padlószőnyeget,
ez
   esetben maximum 7 munkanap.

14 napos elállás

14 napon belül elálhat a vásárlástól.

Kérdezzen, segítünk!

Amennyiben kérdése van,
    forduljon hozzánk bizalommal.

Hűségpontok

Minden elköltött 100.-Ft után 1 Dr.Padló forintot adunk,  amik egy virtuális számlán gyűlnek. Az összegyűjtött Dr.Padló forintokat  bármikor felhasználhatja a kiválasztott termékek fizetésnél.

Padlószőnyeg Trafalgar bézs

Típus: struktúr
Anyag: műszál (100% PP)
Hátlap: filc
Teljes magasság: 5,5 mm
Elérhető szélesség: 4 m


Bruttó ár: 1 750 Ft /m2
Méret:
Folyóméter ár:
Szükséges hosszúság (folyóméter): Kalkulál
Szőnyegszegés Amennyiben a kiválasztott padlószőnyegét szegetni vagy több részre vágatni és szegetni szeretné, kattintson a szőnyegszegés gombra és adja meg a kívánt méreteket.

Gyakran Feltett Kérdések a DrPadló webáruházban


Regisztráció

1. Miért szükséges megadnom az e-mail címem?
A rendelés feldolgozásának főbb lépéseiről üzenet formájában kap információt a megadott e-mail címen, ezért szükséges annak megadása.
Webáruházunk e-mailben tájékoztatja Önt a vásárlás folyamatáról.

2. Vásárlás közben is tudok regisztrálni?
Igen. A rendelés lezárása előtt az oldal felajánlja a regisztráció lehetőségét. A kosár tartalma nem vész el, nyugodtan létrehozhatjuk felhasználói fiókunkat.

3. Miért éri meg regisztrálnom? / Milyen előnyökkel jár a regisztráció?
A weboldalon történő regisztráció számos előnnyel jár a vendég felhasználókkal szemben. Érdemes már az első vásárlásnál létrehozni fiókunkat, hisz webáruházunk hűségpontokkal jutalmazza vásárlásait. A regisztrált felhasználóknak elég az első vásárlásnál megadniuk az adataikat, valamint a rendelések is követhetőek az Ön adminisztrációs felületen. Fiókján keresztül tud kérdezni, hozzászólásokat írni, illetve több számítógépen is elérheti kívánságlistáját.

4. Mik azok a hűségpontok?
A regisztrált vásárlóként részt vehet pontgyűjtő akciónkban. Bizonyos termékek vásárlása után hűségpontokat kap, amit kedvezményekre, esetenként termékekre válthat be. A hűségpontok felhasználói fiókhoz kötöttek, nem átruházhatók, készpénzre nem válthatók be.

5. Mi az ajándékutalvány?
A Dr. Padló ajándékutalvány ideális készpénz helyettesítő eszköz, minden alkalomra. Az utalványt, ellenértékének megfelelően, egy összegben tudja levásárolni webáruházunkban.

6. Csak regisztrált ügyfelek vásárolhatnak?
Nem. Honlapunkon regisztráció nélkül is leadhatja megrendelését.

7. Regisztráltam magam, de nem tudok belépni. Mit tegyek?
Hívja ügyfélszolgálatunkat az alábbi elérhetőségek egyikén, vagy írja meg nekünk a hibát e-mailben.
Ügyfélszolgálat
9:00-17:00 óráig
Tel.: +36 20/370-7067
E-mail: webaruhaz@drpadlo.hu

8. Mit tegyek, ha elfelejtettem a jelszavam?
A bejelentkező képernyőn, a „Bejelentkezés” gomb felett találja az „Elfelejtett jelszó” linket. Erre kattintva egy új oldalra jut, ahol a regisztrált e-mailcímét megadva a rendszer elküld önnek egy új jelszót. Bejelentkezés után a jobboldali menüben tudja megváltoztatni a frissen kapott jelszót, egy az Ön számára könnyen megjegyezhetőre.
 

9. Nem tudok új jelszót kérni, mit tegyek?
Amennyiben az e-mailcíme nem szerepel az adatbázisunkban ezt hibaüzenetben jelezzük önnek, akkor célszerű a beírt cím helyességét még egyszer leellenőrizni. Ha a cím helyes, vagy kijavítása után a hiba továbbra is fennáll, lépjen kapcsolatba az ügyfélszolgálattal a webaruhaz@drpadlo.hu e-mail címen.


Általános


10. Mit jelent a „keresse áruházainkban”?
Azokat a terméket, melyek webáruházunkban nem vásárolhatók meg, de áruházainkban megtalálhatók „Keresse Áruházainkban!” felirattal láttuk el. Ha ilyen termékkel találkozik célszerű az önhöz legközelebb eső Dr. Padló üzletben érdeklődni. Áruházaink listáját az alábbi linkre kattintva tekintheti meg.

11. A szórólapos akciók a webáruházra is érvényesek?
Nem. Előfordulhat egyezés, de a szórólap az üzletekre vonatkozik, így a webáruház árai eltérhetnek ettől.

12. A webáruház akciói a boltban is érvényesek?
Nem. A webáruház és az üzletek árai eltérhetnek egymástól.

13. Telefonon is tudok rendelni?
Igen, ebben az esetben, a telefonos rendelés esetén szükséges megerősíteni az adatokat. A rendelés részleteiről egy e-mailt küldünk Önnek, és csak azután él a rendelése, miután azt Ön jóváhagyta.

14. Meg tudom nézni személyesen is a terméket?
Termékeink személyesen megtekinthetőek üzleteinkben, de mivel boltjaink eltérő készletkínálattal rendelkeznek, célszerű telefonon érdeklődni az önhöz közeli partnereinktől, hogy van-e raktáron a keresett termékből.  Áruházaink listáját az alábbi linkre kattintva tekintheti meg.

15. Személyes átvételre van lehetőség?
Egyelőre nincs személyes átvételi lehetőség, de dolgozunk azon, hogy a jövőben lehetőséget tudjunk biztosítani önnek.

16. Van-e lehetőségem egyedi méretű padlószőnyeget vásárolni?/A tekercsnél keskenyebb padlószőnyegre van szükségem. Van lehetőség méretre vágatni?

Webáruházunkban két lehetőség közül választhat:
Vásárlóink kérésére hat féle különböző méretben készítettünk egyedi méretű, szegett szőnyegeket. Ezeket az alábbi linken tekintheti meg <<link>>
Amennyiben szeretné, Ön leadhatja egyedi méretű szőnyegmegrendelését, melyet a meglévő 4 vagy 5 méteres tekercsből vágunk ki. Ebben az esetben az ár, mindig egyedileg kerül megállapításra, abban az esetben, ha ön a leeső méretet nem kívánja megvásárolni. Pl.: Szeretnék egy 1x3m-es szőnyeget vágatni és szegetni. Abban az esetben, ha ezt egy 4 méteres padlószőnyegből vágjuk, akkor a leeső darab 1x1 méter lesz. Ha ezt Ön megkívánja vásárolni, akkor a megrendelés visszaigazolásakor a termék ára 1x4 méter padlószőnyeget és 1x3 méteres szőnyeg szegését fogja tartalmazni. Abban az esetben, ha a leeső darabot nem kívánja megvásárolni, úgy a 1x3 méteres szegésért vágási felárat fogunk felszámítani, melynek árát a megrendelés visszaigazolásakor küldjük el önnek.

17. A termékek garanciálisak?
A termékekre általános garanciát abban az esetben vállalunk, amennyiben a vásárolt termék felhasználásakor a gyártó általi ajánlásokat betartják. Részleteket a <<linken>> olvashatnak.

18. Láthatom valahol a korábbi vásárlásaimat?
Regisztrált vásárlóink bármikor megtekinthetik eddigi rendeléseiket. Ehhez nincs másra szükség, mint a weboldalon, e-mailcímével és jelszavával belépve, a jobboldali menüből a „rendeléseim” menüpontra kattintani.

19. Nem tudom, hogy melyik terméket válasszam. A Dr. Padló segít döntenem?
Ügyfélszolgálatunk készséggel válaszol kérdéseire a termékeinkkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatban. Kollégáink kiváló termékismerettel felvértezve bizonyosan segítségére lesznek a megfelelő termék kiválasztásában.

20. Milyen gondoskodást igényel a (Lami, PVC, stb)?
Az alábbi linken részletesen bemutatjuk termékeink felhasználási lehetőségeit, valamint tisztítási és ápolási tanácsokat adunk önöknek.
<<LINK>>

21. Műfüvet szeretnék vásárolni a kertbe. Fel kell szednem télire?
A kültéri műfüvek tervezésénél elsődleges szempont, hogy a termék ellenálljon az időjárás viszontagságainak. A megfelelően telepített kültéri műfüveket nem szükséges télire elzárni.

 

22. Elküldtem a rendelésem. Mikor kapok róla visszaigazolást?
Önnek a rendelés feladása után nincs további teendője. A rendelés feldolgozásának folyamatáról üzenet formájában a megadott e-mailcímen keresztül kap tájékoztatást. Amennyiben regisztrált felhasználóként adta le a rendelést, úgy weboldalon is követni tudja a megrendelésének állapotát.

 

23. Mi az a minimum összeg, ami fölött rendelést lehet leadni?
Nincs minimális összeg, bármilyen értékben leadható rendelés.

 

Keresési lehetőségek

 

24. Weboldalunkon kétféle keresési rendszer közül választhat.
Az oldal felső részén találjuk a termékkeresőt. Ha tudja a termék nevét, ide gépelve kereshetünk rá. Amennyiben a begépelt szó több termékben is szerepel, úgy az összes találatot megjeleníti a rendszer. A nagyító ikonra kattintva egy részletes kereső érhető el.
A másik keresési mód a termékek mellett baloldalon megjelenő találatszűkítő rendszer. Itt a termékek tulajdonságai alapján tudjuk kiválasztani a számunkra legmegfelelőbbeket. Egy adott feltételt megjelölve csak azokat a termékeket listázza, amik megfelelnek a választott kritériumoknak.

 

Vásárlás

 

25. Hogy törölhetek egy terméket a kosárból?
Az oldal jobb felső sarkában találja kosarát. Az egérmutatót fölé húzva legördül kosara tartalma. Egy termék törléséhez a mellette található „X”-re kell kattintania. Amennyiben a termék darabszámát szeretné módosítani, úgy az ugyanitt található „kosár tartalma” gombra kattintva megjelenik a részletező oldal. Itt tudjuk módosítani a darabszámot, és törölni a nem kívánt termékeket.
<<kép>>

 

26. Mit tegyek, ha nem tudom megrendelni a terméket.
Amennyiben problémába ütközik a rendelés feladása közben, keresse ügyfélszolgálatunkat, az alábbi elérhetőségek egyikén.
Ügyfélszolgálat
9:00-17:00 óráig
Tel.: +36 20/370-7067
E-mail: webaruhaz@drpadlo.hu

 

27. Hol tudom módosítani a kosaram?
A weboldalunk jobb felső sarkában találja meg a kosarát. Az egérmutatót fölé húzva legördül egy menü, ahol a megrendelni kívánt termékeket láthatja. Módosításukhoz kattintson a „kosár tartalma” gombra. A megjelenő részletező oldalon tudja módosítani a rendelését. <<kép 2x>>

 

28. Mi a vásárlás menete?
Webáruházunk egy könnyen kezelhető online felülettel rendelkezik, ahol Ön kedvére böngészhet kínálatunkból. Ha konkrét elképzelése van, úgy használhatja az oldal felső részén található keresőt, de ha még nem döntötte el mit szeretne, úgy a termékeink menüpont segítségével tudja előhívni a termékcsoportokat. A böngészés megkönnyítése végett beépítettünk egy szűrőt, ami az adott kategórián belül szűkíti a találatokat. Ezzel a modullal a termékek tulajdonságai alapján tudja a találatokat rendszerezni úgy, hogy csak azokat a termékeket jelenítse meg a rendszer, amire Ön kíváncsi. Az Ön számára megfelelő termékre kattintva megjelenik annak adatlapja, ahol további képeket és információkat kap. Itt tudja kiválasztani a rendelni kívánt mennyiséget, illetve méretet. A „KOSÁRBA” gombra kattintva hozzáadhatja rendeléséhez a terméket. A futó- és padlószőnyegeknél itt van lehetősége szegést rendelni szőnyegéhez. 50000 forintot meghaladó vásárlás esetén webáruházunk nem számít fel szállítási költséget.

Ha minden terméket a kosárba helyezett, amit szeretne megvásárolni, akkor a rendelés lezárásához az oldal jobb felső sarkában lévő kosár menüt kell legörgetnie, majd itt a fizetés gombra kattintva lezárnia a rendelést. Ha Önnek már van fiókja, akkor itt is lehetősége van belépni, ha nincs akkor a rendszer felajánlja a regisztráció lehetőségét, de adatai megadásával akár vendégként is vásárolhat.
A rendelés leadása után e-mail üzenetben fogjuk értesíteni Önt, illetve a regisztrációkor megadott adataival a webáruházba belépve is nyomon tudja követni leadott rendelése állapotát. Egyes e-mail szolgáltatóknál előfordul, hogy reklámlevélként kezelik a rendszerüzeneteinket, ami ezért a SPAM (levélszemét) vagy promóció mappába kerül. Amennyiben ott sem találja, hívja ügyfélszolgálatunknak az alábbi telefonszámon.
Ügyfélszolgálat
9:00-17:00 óráig
Tel.: +36 20/370-7067

 

29. Nyomon tudom követni, hogy áll a rendelésem?
Igen, a rendelés feldolgozásának főbb lépéseiről e-mail üzenet formájában kap információt a megadott e-mail címen. Regisztrált vásárlóként fiókjába bejelentkezve is megnézheti, hogy áll a rendelése. Egyes e-mail szolgáltatóknál előfordul, hogy reklámlevélként kezelik a rendszerüzeneteinket, ami ezért a SPAM (levélszemét) vagy promóció mappába kerül. Amennyiben ott sem találja, hívja ügyfélszolgálatunknak az alábbi telefonszámon.
Ügyfélszolgálat
9:00-17:00 óráig
Tel.: +36 20/370-7067

 

30. Mit tegyek, ha a megrendelés elküldése után szeretném módosítani vagy kiegészíteni a vásárlásomat?
Az elküldött rendelés módosításához vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal az alábbi elérhetőségek egyikén. Ha új rendelést ad le, akkor az külön rendelésnek számít, amire külön szállítási díj vonatkozik, ezért célszerű a rendelését módosítatni ügyfélszolgálatunkkal . Miután átadtuk rendelését a futárszolgálatnak, már nem áll módunkban rendelést módosítani.
Ügyfélszolgálat
9:00-17:00 óráig
Tel.: +36 20/370-7067
E-mail: webaruhaz@drpadlo.hu

 

31. Rossz mennyiséget rendeltem a termékből. Mit tegyek?
Mielőbb keresse ügyfélszolgálatunkat az alábbi címen, hogy időben tudjuk korrigálni a hibát.
Ügyfélszolgálat
9:00-17:00 óráig
Tel.: +36 20/370-7067
E-mail: webaruhaz@drpadlo.hu

 

32. Hogy tudom jelezni, ha szeretném szegetni a padló-, illetve futószőnyeget?
Azoknál a termékeknél, ahol lehetőség van az oldalak szegésére a rendszer felajánlja a szegéskalkuláció lehetőségét. A „SZŐNYEGSZEGÉS” gombra kattintva tudja megadni a szegni kívánt oldalak darabszámát és hosszát. Ha a terméket több darabrabban kéri a „+” jelre kattintva a másik vágat szegését is meg tudja rendelni.
<<kép>> 1x2 m, 2x2x2 m futószőnyeg 1 ill 2 oldal

 

Fizetés

 

33. Van lehetőség bankkártyával fizetni?
Hamarosan bevezetjük bankkártyás fizetési lehetőséget.
Előreutalással vásárolnám meg a terméket, hol találom meg az utaláshoz szükséges adatokat.
A megrendelés visszaigazolásakor elküldjük önnek e-mailben az utaláshoz szükséges adatokat.

 

34. Csak forinttal tudok fizetni?
Egyelőre csak forinttal van lehetőség fizetni webáruházunkban.

 

35. Hogy kapom meg a számlám?
A vásárláshoz tartozó számlát a csomaggal együtt, a futárszolgálattól kapja meg.

 

36.Kell-e előleget fizetnem?
Bizonyos megrendelési érték felett, a megrendelés visszaigazolásakor adunk tájékoztatást az előlegfizetési kötelezettségekről.

 

37. Részletfizetésre van-e lehetőség?
Sajnos erre nincs lehetőség.

 

38. Kell-e előre jeleznem a számlaigényem?
Nem. Minden vásárláshoz Áfás számlát állítunk ki, amit elküldünk vásárlói részére.

 

39. A futárnál tudok bankkártyával fizetni?
Sajnos erre nincs lehetőség. Ha nem szeretne készpénzzel fizetni, válassza az előreutalást, mint fizetési módot, illetve hamarosan a bankkártyás fizetés is elérhető weboldalunkon.

 

Szállítás

 

40. Ingyenes szállítás
50000 forintot meghaladó vásárlás esetén hétköznapokon ingyenes szállítást biztosítunk. A kedvezmény a hétvégi kiszállításra nem vonatkozik.

 

41. Mennyi a szállítási költség?
A szállítási költség 2500 Ft az ország egész területére. 50 000 Ft feletti vásárlás esetén a hétköznapi kiszállítás díjtalan. Szombaton 5000 forintos szállítási díj megfizetése mellett tudunk kiszállítani. Kivételt képeznek az 5 méteres tekercsek. Ezek hétvégi szállítására nincs lehetőség. Szombati ingyenes szállításhoz a megrendelés összege el kell, hogy érje a 60.000 Ft-ot.

 

42. Egy terméket is kiszállítanak?
Természetesen. Webáruházunkban nincs se minimum vásárlási érték, se elvárt darabszám.

 

43. Ha ma megrendelem, mikorra kapom meg a terméket?
Normál esetben a megrendelés leadásától számított 5 munkanapon belül kézhez kapja megrendelését. 5 méteres padlószőnyeg esetében a szállítási idő 7 munkanap. Speciális esetben előfordulhat, hogy egy termékre várni kell, ilyenkor ügyfélszolgálatunk telefonon felveszi a kapcsolatot önnel.
 

 

44. Mit tegyek, ha sérült a csomagolás?
A csomagot a futár jelenlétében vizsgálja át. Ha sérült mindenképp vettessen fel jegyzőkönyvet a futárral. Ha a csomag tartalma használhatatlanná vált, értesítse ügyfélszolgálatunkat, csatolja a felvett jegyzőkönyvet. A beérkezett információk feldolgozása után gondoskodunk a sérült termék(ek) cseréjéről.

 

45. A futár segít nekem be- illetve felvinni a megrendelésem?
A szállítási költségünk családi ház esetén a kertkapuig, társasház esetén a lépcsőház bejáratáig való szállítást foglalja magában. Amennyiben további segítségre van szüksége, a futártól érdeklődjön ez ügyben.

 

46. Elfoglaltságom miatt, csak 18 óra után tudom átvenni a csomagot. Van erre lehetőség?
Kérjük, ebben az esetben e-mailben jelezze nekünk ezt,és igényét mi továbbítjuk a futárszolgálat felé, illetve megadjuk elérhetőségüket önnek. A kiszállítás pontos időpontjáról ők tudnak tájékoztatást adni.

 

47. Van lehetőség hétvégi kiszállításra?
Szombaton 5000 forintos szállítási díj megfizetése mellett tudunk kiszállítani. Kivételt képeznek az 5 méteres tekercsek. Ezek hétvégi szállítására nincs lehetőség.

 

48. Elkerültem a futárt. Ilyenkor mi történik? Visszaviszik a terméket?
Kérjük, hogy olyan szállítási címet adjon meg, ahol át tudja venni a csomagot. Amennyiben a futár nem talál a címen senkit, értesítőt hagy. Az értesítőn lévő telefonszám felhívásával egyeztethet új időpontot a másodszori kiszállításra. A szállítási díj tartalmazza a másodszori kézbesítést is. Amennyiben a futárszolgálat munkatársának másodszor sem sikerül a csomagot átadnia a címzettnek, az visszaszállításra kerül a Dr.Padló Kft. részére és a megrendelését töröljük.

 

49. A csomagom már két napja útnak indult, de még nem kaptam meg. Ilyenkor mi a teendő?
Első lépésként ellenőrizze a rendeléskor megadott szállítási címet és telefonszámot, hogy helyesen lett-e megadva. A csomag mozgását érintő információkért keresse a szállító cég ügyfélszolgálatát, melynek elérhetőségét a tőlünk kapott rendszerüzenet tartalmazza. <<csomagszám??>>

 

50. A hétvégén feladott rendelések mikor kerülnek kiszállításra?
A munkaszüneti napokon feladott rendeléseket, a következő munkanapon reggel 9:00 órától dolgozzuk fel.

 

Panaszkezelés

 

51. Nem kaptam visszaigazoló e-mailt.
Egyes e-mail szolgáltatóknál előfordul, hogy reklámlevélként kezelik a rendszerüzeneteinket, ami ezért a SPAM (levélszemét) vagy promóció mappába kerül. Amennyiben ott sem találja, hívja ügyfélszolgálatunknak az alábbi telefonszámon.
Ügyfélszolgálat
9:00-17:00 óráig
Tel.: +36 20/370-7067

 

52. Mit tegyek, ha sérült a csomag?
A csomagot a futár jelenlétében vizsgálja át. Ha sérülés nyomai láthatók a csomagoláson, vetessen fel jegyzőkönyvet és vizsgálják meg a csomag tartalmát. Ha a megrendelt termék is sérült, a futárral visszaküldheti. Ezt követően a terméket kicseréljük és felvesszük Önnel a kapcsolatot a további teendők egyeztetése érdekében.

 

53. Problémám van a termékkel. Hol tudom jelezni?
Probléma esetén vegye fel velünk a kapcsolatot a panaszkezeles@drpadlo.hu e-mailcímen. A probléma jellegétől függően célszerű fényképeket készítenie és elküldeni a fenti címre,a gyorsabb ügyintézés érdekében. A panasz beérkezése után felvesszük Önnel a kapcsolatot.

 

54. Mit tegyek, ha élni szeretnék a vásárlástól elállás jogával?
Az elállási szándékot 14 munkanapon belül jelezni üzletünk felé. Telefonon tett bejelentés esetén a félreértések elkerülése érdekében, szükséges, hogy rögzítve legyen az elállási szándék, ezért kérjük, hogy azt ügyfélszolgálatunkhoz írásos formában is juttassa el. Az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségeket a vevő viseli. Így az áru visszaküldésének költségei is a vevőt terhelik. Utánvéttel történő visszaküldés nem lehetséges. Ne felejtse el megadni, hova kéri (cím, bankszámla) a pénz visszafizetését. Az ellenérték legkésőbb 14 napon belül kerül visszafizetésre az esetleges költségek levonása után.

 

55. Hova fordulhatok panasszal?
Célszerű, ha először velünk veszi fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkon keresztül. Ez általában gyorsabb ügyintézést eredményez.

Vásárlóként az alábbi helyekre fordulhat panasszal :
1.    Dr. Padló Kft. ügyvezetése (2510 Dorog, Esztergomi út 24. e-mail : panaszkezeles@drpadlo.hu)
2.    Dorog Város Polgármesteri Hivatal jegyzője (2510 Dorog, Bécsi út 71. Pf.: 43. Tel.: (33) 431-913, e-mail: jegyzo@dorog.hu)
3.    Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület (2800 Tatabánya, Fő tér 36. Tel.: (34) 513-010 e-mail.: kemkik@kemkik.hu)
4.    NFH Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség (2800 Tatabánya, Fő tér 4., Tel.: (34) 309 303, e-mail: fogyved_kdf_tatabanya@nfh.hu)
5.    Az Önnél működő NFH helyi irodájához bővebb információ a NFH honlapján található.

 

Vásárlástól elállás joga

Elállási jog fogalma és gyakorlásának feltételei

Mit tehetünk, ha meggondoltuk magunkat? >>>

 

56. Meggondolhatjuk magunkat és visszaléphetünk a vásárlástól az interneten rendelt termék átvétele után?

Igen, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. Kormányrendelet (rendelet) alapján úgynevezett elállási jog (a termék visszaküldésének joga, visszaküldési garancia) illet meg bennünket internetes vásárlás esetén, és e jogot néhány kivételtől eltekintve minden esetben gyakorolhatjuk.

 

57. Mi az az elállási jog?

Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten (távollevők között) megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján egyoldalúan visszaléphetünk és a termék visszaküldése esetén követelhetjük a kereskedőtől az általunk kifizetett összeg visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetőségünk a termék megvizsgálására, kipróbálására, illetve üzembe helyezésére. 

 

58. Mi az a felmondási jog?

A felmondási jog illet meg minket, ha a vállalkozást arra kérjük, hogy szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését az elállásra nyitva álló 14 napos határidő lejárta előtt kezdje meg (mely kérést kötelesek vagyunk kifejezetten közölni) és ezen nyilatkozatunk megtételét követően a teljesítés megkezdődik. A felmondást (az elálláshoz hasonlóan) nem kell indokolni.

A felmondás abban különbözik az elállástól, hogy nem visszamenőlegesen, hanem a jövőre nézve szünteti meg a szerződést, így az általunk kifizetett összegnek csak arányos részét vagyunk jogosultak visszakérni, attól függően, hogy mekkora részt teljesített már a szolgáltatásból a vállalkozás. A szolgáltatóval történő elszámolás során a szolgáltatás teljes (adóval növelt) díját kell alapul venni, amelyet a már igénybe vett szolgáltatás mértékéhez kell viszonyítani. Ha azonban bizonyítani tudjuk, hogy az alapként így megállapított összeg túl magas, akkor az arányos összeget a teljesített szolgáltatás piaci értéke alapján kell kiszámítani (a piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni).

Lényeges, hogy vita esetén minket terhel annak bizonyítása, hogy felmondási jogunkat a jogszabály előírásainak megfelelően gyakoroltuk.

A felmondási jogunkat is elveszítjük, ha a szolgáltatás egészét teljesítette a vállalkozás

 

59. Mely időponttól gyakorolhatjuk elállási jogunkat?

Termék (például könyv, elektronikai cikkek stb.) megrendelése esetén a termék átvételétől, míg szolgáltatás igénybevétele (például interneten közzétett apróhirdetés, interneten megrendelt kábeltelevízió előfizetés) esetén a szerződéskötés napjától számítandó az elállási határidő. Lényeges, hogy elállási jogunkat a szerződés megkötésének napja és a termék megérkezésének napja közötti időszakban is gyakorolhatjuk.  

 

60. Milyen időtartamon belül gyakorolhatjuk elállási jogunkat?

A termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14 napon (naptári nap!) belül élhetünk elállási jogunkkal. Az általános szabályok szerint a határidőbe a termék átvételének, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötés napja nem számít bele.

Lássunk egy példát: Ha a terméket a futárcég egy csütörtöki napon szállítja ki részünkre, a 14 napos elállási határidő a pénteki napon kezdődik. A szombat és vasárnap is naptári nap, ezért az elállási határidőbe a hétvége is beletartozik.

Természetesen a 14 napos határidő alatt bármikor elállhatunk a szerződéstől, de a jóhiszeműség és a tisztesség általános követelménye szerint a termék átvételét követően, annak jellegének, tulajdonságának és működőképességének megállapításához szükséges használatot követően döntsünk a termék megtartásáról vagy esetleges visszaküldéséről. 

 

61. Elállás esetén a 14 napos időtartamon belül meg is kell érkeznie a visszaküldött terméknek az eladóhoz?

Elállás esetén kötelesek vagyunk a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni (postára adni, vagyis intézkedni az elküldés iránt) a vállalkozásnak. Az tehát nem elvárás, hogy termék vissza is érkezzen a vállalkozáshoz a 14 napon belül.

 

62. Előfordulhat olyan eset, hogy az elállási, felmondási határidő meghosszabbodik?  

Ha a vállalkozás az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a vállalkozás a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja számunkra a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap lesz.

 

63. Milyen módon tudjuk igazolni a termék átvételének a napját?

A termék átvételének napját elsősorban a termékhez mellékelt számlán (nyugtán) szereplő teljesítési időpont alapján tudjuk igazolni az eladó felé. Előfordulhat, ezért figyeljünk arra, hogy a termék tényleges átvételének a napja későbbi, mint a számlán feltüntetett teljesítési időpont, ezért az elállásra rendelkezésre álló 14 napos időtartam akár néhány nappal meg is rövidülhet. Sajnos a kisebb webáruházak sok esetben még számlát (nyugtát) sem mellékelnek a termékhez, ezért célszerű – amennyiben mód van rá – a termék átvételekor az átvételi elismervényről egy másolatot kérni, vagy arra a futárral vagy a postai alkalmazottal az átvétel tényleges napját ráírattatni.

 

64. Kipróbálhatjuk-e a terméket az elállási határidő alatt?  

Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 14 napos határidő alatt megbizonyosodhassunk arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez [kivéve zárt csomagolású egészségvédelmi, higiéniai termékek, hang-, illetve képfelvétel (CD és DVD lemezek), számítógépes szoftver esetében].

Fontos tudni ugyanakkor, hogy ha a terméket nem csak kipróbáltuk, hanem ezen felül is használtuk, akkor a termék ebből fakadó értékcsökkenésért felelősséggel tartozunk a vállalkozás felé.

 

65. Milyen formában kell közölnünk a szerződéstől való elállásunkat az eladóval?

Elállási szándékunkat szóban (telefonon), postai úton (célszerű tértivevényes levélben) vagy e-mailben jelzett egyértelmű nyilatkozatunkkal, valamint a Korm. rendelet mellékletében található nyilatkozat-minta útján közölhetjük. Amennyiben a vállalkozás a honlapján ezt biztosítja, úgy a honlapon is kifejezésre juttathatjuk e jog gyakorlására vonatkozó szándékunkat. Ilyen esetben a vállalkozás köteles tartós adathordozón (pl.: e-mailben) haladéktalanul visszaigazolni nyilatkozatunk megérkezését. Az utólagos bizonyíthatóság érdekében javasolt, hogy elállási nyilatkozatunkat elsősorban az eladónak a webáruház honlapján közzétett e-mail címére küldjük el. Természetesen, amennyiben a vállalkozás rendelkezik üzlethelyiséggel vagy vevőszolgálattal, elállási nyilatkozatunkat személyesen is átadhatjuk és az eladóval igazolt módon átvetethetjük.

A terméket csak akkor küldjük vissza, ha az eladó nem zárkózott el a termék visszavételétől, mivel ellenkező esetben, a termék visszaküldése után már a termék sem lesz a birtokunkban és kérdéses, hogy az eladó egyáltalán visszafizeti-e az általunk kifizetett összeget.

 

66. Milyen következményekkel jár a szerződéstől való elállás?

Elállás esetén az interneten megkötött szerződés a szerződéskötés napjára visszamenőleg kerül megszüntetésre, ezért olyan helyzetet kell teremteni, mintha a fogyasztó meg sem rendelte volna a terméket az online shopban. Ez azt is jelenti, hogy a fogyasztó köteles a terméket saját költségén (kivéve, ha vállalkozás ezt előzetesen vállalta) haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni az eladó vagy az átvételre jogosult meghatalmazott személy részére, az eladó pedig köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül napon belül a fogyasztó által kifizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket (tehát pl.: a szállítási, csomagolási díjat is) visszatéríteni.

Ha a megrendeléskor nem a vállalkozás által felkínált legolcsóbb szállítási módot választottuk, akkor is csak a felkínált legolcsóbb szállítási díjnak megfelelő összeget köteles visszatéríteni számunkra a vállalkozás. Természetesen ebből a szempontból nem számít szállítási módnak, ha a vállalkozás üzletében is van mód a termék átvételére ingyen (hiszen ilyenkor nem történik tényleges szállítás!).

 

67. Mi az a visszatartás joga?

Változás a 2014. június 13-a előtti szabályozáshoz képest, hogy a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az elállással érintett termék vételárát és a szállítási költséget, amíg a fogyasztó vissza nem szolgáltatta részére a terméket, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

 

68. Meggondolhatjuk magunkat és visszaléphetünk az interneten rendelt szolgáltatás nyújtására irányuló szerződéstől?

Ha szolgáltatást rendeltünk interneten, akkor főszabály szerint a szerződés megkötését követő 14 napon belül ugyanúgy elállhatunka szerződéstől, mint a termékek vásárlása esetén.

Az elállási jog helyett felmondási jog illet meg minket, ha a vállalkozást arra kérjük, hogy a szerződés teljesítését az elállásra nyitva álló 14 napos határidő lejárta előtt kezdje meg (mely kérést kötelesek vagyunk kifejezetten közölni) és ezen nyilatkozatunk megtételét követően a teljesítés megkezdődik.

A felmondási jogunkat is elveszítjük, ha a szolgáltatás egészét teljesítette a vállalkozás, és tudomásul vettük (még a teljesítés megkezdésére irányuló kérésünkkel egyidejűleg), hogy az egész szolgáltatás teljesítésével elveszítjük.

 

69. Milyen költségeket kell a fogyasztónak viselnie a szerződéstől való elállásakor/felmondáskor?

Elálláskor kizárólag a termék eladó részére történő visszaküldésének közvetlen költségeit vagyunk kötelesek viselni (kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését, vagy ha a vállalkozás a költségviselési kötelezettségünkről nem tájékoztatott minket), ezért a terméket nem adhatjuk fel utánvétellel vagy portóval. Ezzel összefüggésben a termék ingyenes kiszállításának díját sem lehet utólag a fogyasztóra terhelni.

Az eladó az elállás/felmondás miatt egyebek mellett sem kötbérfizetési kötelezettséget, sem bármilyen pénzbeli büntetést nem róhat ránk.

 

70. Minden internetes szerződés esetén megilleti a fogyasztót az elállási, vagy felmondási jog?

Nem, mivel a rendelet tételesen felsorolja azokat az esetköröket, amikor nem gondolhatjuk meg magunkat a termék átvétele vagy a szolgáltatásra vonatkozó szerződéskötés után. Feltétlenül tudnunk kell azokról az esetekről, amikor nem gyakorolhatjuk elállási vagy felmondási jogunkat, hogy a vásárlási döntésünk előtt ezt a körülményt is mérlegelhessük.

 

71. Az online kereskedő meghatározhat-e a rendelet szabályaitól eltérő, a fogyasztóra nézve hátrányosabb szerződési feltételeket? 

Nem, mivel a rendelet szabályaitól csak a fogyasztóra nézve előnyösebb, kedvezőbb módon lehet eltérni, például 14 napnál hosszabb elállási határidő biztosításával. Emellett az eladó biztosíthatja az elállási jogot olyan termékekre is, amelyek esetén egyébként a rendelet kizárja a fogyasztó szerződéstől való visszalépését.

 

Mikor nem gyakorolhatjuk elállási jogunkat?  >>>

72. Melyik jogszabály határozza meg azokat az esetköröket, amikor nem gyakorolhatjuk az elállási jogot a termék átvétele után?

Ezeket az eseteket szintén a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (rendelet) sorolja fel a 29. §-ában.

 

73. Élhetünk-e elállási jogunkkal, ha koncertjegyet, repülőjegyet vásárolunk vagy hotelszobát foglalunk le az interneten?

Nem, mert a rendelet alapján nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog az előre meghatározott időpontban szállást nyújtó (hotelszoba foglalás), szállítási (repülőjegy-foglalás, gépjárműbérlés), étkeztetési (pizzarendelés) vagy szabadidős szolgáltatások (koncertjegy, belépőjegy megrendelés) igénybevételére irányuló online szerződéseknél. 

 

74. A gyorsan romlandó élelmiszereket vagy higiéniai cikkeket szintén feltétel nélkül visszaküldhetem?

Nem, mert gyorsan romlandó termékek (például nem tartós élelmiszerek, vágott virág) és természetüknél fogva (higiéniai vagy egészségügyi okból) vissza nem szolgáltatható termékek (például használt fogkefe, golyósdezodor, fehérnemű, masszázsolaj, szexuális segédeszköz, kozmetikumok, étrend-kiegészítők) esetén sem állhat el a fogyasztó a szerződéstől. Fontos tudni, hogy a higiéniai vagy egészségügyi okból vissza nem szolgáltatható termékeket is visszaküldhetjük, amennyiben a csomagolást, a védőfóliát még nem bontottuk fel, vagyis a terméket még nem vettük használatba.

 

75. Visszakövetelhetem a vételárat olyan termék esetén, amelyet kifejezetten a saját kívánságomra, egyedi utasításaim alapján készítettek, állítottak elő?

Nem, mivel a vállalkozások nem kötelesek olyan termékek feltétlen visszavételére, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó egyedi utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő. Ha ezekben az esetekben elfogadnánk az elállási jog gyakorlását, akkor gazdaságilag értéktelenné válna a dolog, hiszen a kereskedő már nem tudná a kizárólag az azt megrendelő fogyasztó számára értékkel bíró egyedi jellegű terméket más vevő számára értékesíteni.

Példaként említhető, amikor ajándéktárgyakat, pólókat, bögréket a megrendelő egyedi kívánsága, az általa biztosított fotók alapján készítenek el. Hasonlóan nem gyakorolhatjuk elállási jogunkat, ha az általunk készített digitális fényképek előhívásával, vagy egyedi számítógépes szoftverek megalkotásával bízzuk meg a webáruházat.

Fontos kihangsúlyozni, hogy ez a kivételszabály kizárólag az egyedileg, a fogyasztó kifejezett kérésére előállított termékeknél alkalmazandó. Az a körülmény, hogy a fogyasztó például egy ruhanemű megrendelésénél a saját egyedi méretadatait adja meg, nem teszi a terméket a fogyasztó személyéhez kötötté, hiszen a ruhaneműt már korábban, nem a fogyasztó kifejezett kérésére gyártották le. Szintén nem minősül a fogyasztó személyéhez kötöttnek az egyedi konfigurációval összeállított számítógép, notebook sem, mivel e termék alkatrészei állagának sérelme nélkül szétszedhető és újra összeszerelhető, így az egy új vevő számára értékesíthető. 

 

76. Internetes szerencsejátékok esetén biztosítja a rendelet a fogyasztók számára az elállási jogot? 

Természetesen az egyre népszerűbb internetes sportfogadások esetén sem követelheti vissza a fogyasztó utólag a sikertelen fogadás során kockára tett összeget, hiszen így a fogadásban rejlő szerencse-elem értemét vesztené. 

 

77. Mikor veszítjük el elállási jogunkat műsoros CD, DVD lemez, illetve számítógépes szoftvert tartalmazó CD, DVD lemez vásárlásakor?

A lemezen (CD, DVD) tárolt szerzői művek, valamint a számítógépes szoftverek esetében akkor nem gyakorolhatjuk elállási jogunkat, ha a csomagolást (védőfóliát) már felbontottuk, hiszen ilyenkor lehetővé válik számunkra a szerzői jogi védelem alá eső termék használata, valamint többszörözése is, amelyért szerzői jogdíjat kellene fizetni. Ha azonban a terméket az eredeti csomagolásban, felbontatlanul visszaküldjük vagy visszavisszük az eladó üzletébe, az eladó köteles az általunk kifizetett összeget részünkre visszafizetni 

 

78. Mikor veszítjük el elállási jogunkat a nem tartós adathordozón (CD-DVD lemezen) vásárolt digitális adattartalom esetén?

Ha online letöltéssel elérhető digitális adattartalmat (pl.: zene, film, játék vagy más szofvter) vásárolunk, elvesztjük elállási jogunkat, ha a vállalkozás kifejezett, előzetes beleegyezésünkkel megkezdte a teljesítést, és a beleegyezéssel egyidejűleg nyilatkoztunk arról is, hogy tudomásul vesszük az elállási jog elvesztését.

 

79. Milyen egyéb esetekben nem biztosítja a rendelet az elállási, vagy felmondási jogot?

Nem gyakorolhatjuk elállási jogunkat, ha a termék ára, illetve a szolgáltatás díja a pénzpiac eladó által nem irányítható ingadozásától függ. Példaként említhető a háztartási tüzelőolaj, és egyéb olajszármazékok. Fontos, hogy nem tartozik e kivétel alá az az esetkör, amikor az áringadozást a nemzeti valuták árfolyamainak változása eredményezi.

Olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás kifejezett kérésünkre keres fel minket sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából nincs mód elállásra vagy felmondásra.  Ilyen eset lehet például az, amikor például hétvégén mosógépszerelőt hívunk házhoz, úgy a termék megjavítása után ettől a szolgáltatástól nem állhatunk el.

Hírlap és folyóirat vásárlására irányuló szerződés esetén az eladótól szintén nem várható el, hogy az esetlegesen már aktualitásukat vesztett kiadványokat a vételár visszatérítésével visszavegye. 

Nincs lehetőség elállni olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel, ilyen termék pl.: az üzemanyag.

Nem gyakorolhatjuk elállási jogunkat olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor. Ez érvényes például a spekulatív célú szerződések megkötését követően hosszú idő elteltével szállított borokra, ahol az érték a piac ingadozásainak a függvénye.

Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződéseknél pedig felmondási jogunkat elveszítjük, ha a szolgáltatás egészét teljesítette a vállalkozás (és amennyiben kifejezett, előzetes beleegyezésesünkkel és annak tudomásul vételével kezdte meg a teljesítést a szolgáltató, hogy az egész teljesítés után felmondási jogunk elvész).

 

80. Rendelkezünk-e elállási joggal, amennyiben egy terméket internetes árverés, aukció keretében vásároljuk meg?

Nem, hiszen az árverés is egy speciális, spekulatív jellegű szerencseszerződés, amely értelmét vesztené, ha a „leütési ár” megfizetése után mégis meggondolhatnánk magunkat. Természetesen az úgynevezett fix áras árveréseknél (amikor a vételár előre meghatározott, és nem kerül sor licitálásra) az általános szabályok szerint gyakorolhatjuk elállási jogunkat.

 

81. Az elállási jog gyakorlása alóli kivételek esetén az eladó rendelkezhet-e úgy, hogy mégis biztosítja a fogyasztók számára e jogot?  

Igen, de mivel e tekintetben az online kereskedőket jogszabály nem kötelezi, erre a kedvezményre csak önkéntesen, akár egyedi esetben történő szabad üzleti döntésük alapján kerülhet sor.

 

Megrendelésével, termék információval, szállítással kapcsolatos kérdésekben segítséget adunk az alábbi telefonszámokon és e-mail címen.

 

Ügyfélszolgálat nyitva tartása

 

Elérhetősége: 9:00-17:00 óráig
Tel.: +36 20/370-70-67
       +36 20/269-14-94
E-mail: webaruhaz@drpadlo.hu

 

Egyedi árajánlat kérés

Egyedi árajánlatkéréssel az alábbi e-mail címen és telefonszámon állunk a rendelkezésére

E-mail: arajanlat@drpadlo.hu

 

Ügyfélszolgálat

9:00-17:00 óráig
Tel.: +36 20/370-7067
       +36 20/123-4567
E-mail: webaruhaz@drpadlo.hu

 

Egyedi árajánlat kérés:

E-mail: arajanlat@drpadlo.hu

 

Panaszkezelés:

E-mail: panaszkezeles@drpadlo.hu

- See more at: http://drpadlo.nkdev.hu/index.php?route=product/product&path=59_62_82&product_id=54#sthash.7v6eMLXp.dpuf

 

Ügyfélszolgálat

9:00-17:00 óráig
Tel.: +36 20/370-7067

       +36 20/123-4567
E-mail: webaruhaz@drpadlo.hu

 

Egyedi árajánlat kérés:

E-mail: arajanlat@drpadlo.hu

 

Panaszkezelés:

E-mail: panaszkezeles@drpadlo.hu

- See more at: http://drpadlo.nkdev.hu/index.php?route=product/product&path=59_62_82&product_id=54#sthash.7v6eMLXp.dpuf

 

A padlószőnyeg az egyik legkedveltebb padlóburkolat.

 

Nem véletlenül:  A  padlószőnyeges helyiségben más az ember hőérzete, puha felülete kellemes közérzetet biztosít akár mezítláb is, gazdag szín- és mintaválasztékunk között pedig mindenki megtalálja a számára legmegalkalmasabbat.

A padlószőnyeg komfortosabbá, barátságosabbá varázsolja otthonunkat.


A padlószőnyegeknek felhasználási területüktől függően több típusa létezik:

  • lakossági padlószőnyeg (normál igénybevételre, változatos minta- és színvilág)
  • közületi padlószőnyeg (nagyfokú igénybevételre, felülete könnyen tisztítható)
  • műfű padlószőnyeg (kültéri, rendkívül tartós, UV és vízálló típus)
Nincsenek vélemények ehhez a termékhez.

Írjon véleményt

Az Ön neve:


Az Ön véleménye: Megjegyzés: HTML kódok nem engedélyezettek!

Értékelés: Rossz           

Írja be az ellenőrző kódot:



Loading...
Loading...
Loading...
Loading...